Toż niezwykła reklamę zarówno dla lokatorów jak i turystów wypoczywających w swym mieście. Już wkrótce budynek kołobrzeskiego dworca ma zostać gruntownie przebudowany.
Obiekt jest zostać w całości dopasowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Znacznie powiększy się powierzchnia obsługi pasażerów.
Dworzec PKP w Kołobrzegu będzie remontowany
Przewidziano m.in. utworzenie całego mieszkania na przechowalnię bagażu, odtworzenie zwieńczenia wieży zegarowej. Żyć że te powstanie dodatkowa poczekalnia sezonowa. Spółka PKP SA ogłosiła właśnie przetarg na zakończenie dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy tak ważnego dla miasta budynku.
Zakres prac przewiduje kompleksową przebudowę dworca kolejowego wraz z zagospodarowaniem najbliższego otoczenia. Na parterze ma zostać utworzona poczekalnia oraz hol, do których osiągać będą toalety. Rozważona ma zostać również poczekalnia sezonowa do obsługi zwiększonego ruchu turystycznego. Ponadto przewidziano całe pomieszczenie na przechowalnię bagażu dostępne również z zewnątrz budynku. Na piętrze i poddaszu mają zostać wygospodarowane pomieszczenia mieszkalne. Po uzgodnieniu z konserwatorem zabytków ma zostać przywrócona dawna forma kopuły nad wieżą zegarową.
Jeśli chodzi o zagospodarowanie działki, mają zostać usunięte bariery architektoniczne. Powstać mają min. dwa miejsca parkingowe dla pań niepełnosprawnych i min. dwa pola do ładowania samochodów elektrycznych. Ponadto przewidziano parking rowerowy. Dworzec wraz z otoczeniem mają zostać w całości przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Termin składania ofert mija 7 stycznia 2020 r. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Dokumentacja wraz ze wszystkimi pozwoleniami traktuje być skłonna w ruchu 36 tygodni od zawarcia umowy. Wartość zlecenia szacowana istnieje na 1,27 mlm zł netto.
Budynek dworca w Kołobrzegu został przedstawiony do użytku w 1910 r. Obiekt wybiera się w gminnej ewidencji zabytków. W 2010 r. został wykonany remont wnętrza dworca, jednakże stan techniczny całego domu PKP SA określa jako mali i potrzebujący modernizacji. Hol główny pełni rolę poczekalni. Uważają się w nim i kasy i problemy handlowe. Cel nie spełnia wymogów TSI-PRM, co świadczy, iż nie jest w całości dopasowany do potrzeb kobiet o małych możliwościach przenoszenia się.